Vier tips om online op te vallen in de installatiebranche

Online reviews worden steeds belangrijker en kunnen het succes van je onderneming betalen. Ook de installatiebranche profiteert van positieve reviews. CEO Ronald Egas van Werkspot deelde onlangs een aantal tips om succes op internet te krijgen en fijne feedback te scoren.

Voordat mensen tot koop overgaan, lezen ze vaak online de ervaringen van andere gebruikers. Volgens Egas is deze vorm van mond-tot-mondreclame onmisbaar in dit digitale tijdperk. Hij liet onlangs kennisplatform Instalatieprofs.nl weten hoe je via een aantal stappen goede online recensies kunt vergaren.

1. Zorg voor online vindbaarheid
Zonder een bedrijfswebsite kom je niet ver. Door voor een aantrekkelijke vormgeving te kiezen en goede teksten te implementeren, maak je alvast een goede indruk. Door cases van succesvolle projecten online te plaatsen en beoordelingen van tevreden klanten te plaatsen, maak je goede sier. Gebruiksvriendelijkheid en een goede online service (ook op social media) zijn ook zeer belangrijk.

2. Gebruik heldere foto’s
Het oog wil ook wat, dus plaats fraaie foto’s. Hoe zag een oude badkamer eruit voordat je deze onder handen had genomen? Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Als bezoekers zien hoe jij dat hopeloos verouderde apparaat vakkundig aangepakt hebt, geeft dat aan dat jij verstand van zaken hebt. Jij bent de vakman en dat schept vertrouwen.

online-1251241_960_720

3. Maak het jouw klant gemakkelijk
In plaats van een ellenlang enquêteformulier waar niemand op zit te wachten, is het verstandig om je klant een compacte feedbacklink toe te sturen. Met een simpele muisklik staat een kleine vragenlijst klaar. Als het weinig moeite kost, zal je klant eerder toehappen en je vragen willen beantwoorden. Om de uniformiteit te behouden, is het verstandig om elke klant dezelfde vragen voor te leggen.

4. Vraag om feedback
Stap vier is erg belangrijk. Trek de stoute schoenen aan en vraag je tevreden klanten of zij een review willen achterlaten. Als jij voor een goede service zorgt en je klant goed behandeld hebt, is de kans groot dat zij daar voor openstaan. Door hun ervaringen te delen, helpen zij  niet alleen jouw onderneming om gezien te worden maar trekken ze wellicht ook andere mensen over de streep om met jou in zee te gaan. Kortom: durf te vragen!