
Den Bosch vormt van 10 tot en met 12 oktober hét epicentrum voor energieopwekking en energiebesparing. Tijdens deze periode vindt namelijk Vakbeurs Energie plaats. Fresh-r is één van de exposanten en speelt in op klimaatveranderingen. Marketing director Edward Hissink vertelt meer over de Fresh-r ventilatiesystemen en het belang van een goed binnenklimaat.
Het ventilatiesysteem is energiezuinig en bevat een warmteterugwinningsunit (wtw) dat geïsoleerde huizen voorziet van frisse lucht. “Deze innovatie signaleert koolstofdioxide (CO2) en vochtigheid. Indien nodig wordt automatisch schone lucht aangevoerd om het binnenklimaat op peil te houden,” stelt Hissink. “De Fresh-r sluit goed aan bij de gestelde eisen van het Energieakkoord rond bijna energieneutrale gebouwen (BENG). Het systeem is naast nieuwbouwwoningen ook geschikt voor renovatieprojecten, omdat het systeem in of op de buitenmuur past en weinig gebruikmaakt van buizen.”
Na aanschaf van de Fresh-r neemt het bedrijf een adviserende rol aan, verduidelijkt Hissink: “Aan de hand van de bouwtekening adviseren wij wat de beste plek voor plaatsing is. Ook bekijken we hoeveel apparaten nodig zijn om een goed binnenklimaat te realiseren.” De plaatsing van een ventilatiesysteem met wtw moet in de nabije toekomst net zo vanzelfsprekend worden als een open haard vroeger was en centrale verwarming (cv) nu is. “Door goede isolatie en het afsluiten van de gaskraan in 2021 verdwijnt de cv op den duur. Ons product is een uitstekende en meer duurzame vervanger, waarmee een energiebesparing van wel 50 procent behaald kan worden,” stelt de marketing director.
Onderscheidend vermogen
De Fresh-r onderscheidt zich van andere warmtewisselaars door het gebruik van koper. Dankzij deze materiaalsoort heeft het systeem minder druk en stroom nodig. “De CO2-sensor zorgt ervoor dat de installatie enkel ventileert wanneer de situatie daarom vraagt,” weet Hissink. “Een ander onderscheidend vermogen is de wifi-verbinding waarmee de prestaties van het apparaat direct inzichtelijk zijn.”
De reden dat het bedrijf voor een stand op Vakbeurs Energie kiest, is omdat het hun naamsbekendheid wil uitbouwen. “We willen ons verhaal vertellen en hopen daarmee het belang van een goed binnenklimaat te benadrukken. Mensen geven graag veel geld uit aan de inrichting van hun huis, omdat ze graag fijn wonen. Het binnenklimaat krijgt dan weer een stuk minder aandacht en dat is vreemd. Het gaat immers om je gezondheid. Ik wil daarom meer aandacht voor dit onderwerp creëren,” besluit de marketing director.
Fresh-r geeft op 11 oktober van 10.30 tot 10.50 uur een workshop rond ‘Smart indoor air care’ op Vakbeurs Energie.
Voor meer informatie verwijzen wij u door naar Fresh-R